Tuesday, April 12, 2005

Red Rocks, Nevada en Zion NP, Utah!

Afgelopen weekend naar Red Rock Canyon in Nevada geweest! Red Rock Canyon ligt op ongeveer 30 kilometer van Las Vegas, het was dan ook een rit van 6 uur door zuidelijk Utah, stukje Arizona en vervolgens Nevada. Red Rock Canyon ligt midden in de Mojave woestijn, het is een zogeheten National Conservation Area. Dat het bijvoorbeeld geen National Park is, heeft vooral historische gronden. Het ‘Bureau of Land Management’ is namelijk de eigenaar van al dit moois.Red Rock Canyon doet wat mij betreft overigens niet onder voor een National Park. Oordeel zelf!

DSC01622.JPG

DSC01618.JPG



DSC01668.JPG

DSC01658.JPG

DSC01689.JPG

DSC01688.JPG

Nate (mijn suitemate) en Kellie (waar ik ook mee naar Vancouver geweest ben) waren mijn mede-reizigers. Was erg gezellig, ik trek op de campus ook veel met ze op.
Het oorspronkelijk plan was om in Red Rock Canyon zelf te kamperen, maar de weersomstandigheden waren te wisselvallig. Het alternatief: overnachten in een enorme villa in een ‘gated communinity’ in Las Vegas. De ouders van vrienden van Kellie wonen daar namelijk. Kan slechter he? We zijn overigens niet in de buurt van ‘The Strip’ geweest, wel af en toe wat ‘quarters’ in ‘slots’ bij benzinepompen gegooid. De opbrengst was wederom bedroevend.
Het klimmen was overigens ook erg gaaf, maar wel een stuk lastiger dan ik gewend was. Ik moest op 1 ‘pitch’ dan ook halverwege terugkeren. Erg deprimerend, maar het uitzicht maakte gelukkig een hoop goed. De biertjes (Hoegaarden!!!) 's avonds deden het me zelfs helemaal vergeten.

Zion National Park

Op de terugreis hebben we een bezoekje gebracht aan Zion National Park, een van de vele prachtige nationale parken die Utah rijk is. Het gedeelte van het park dat we bezocht hebben heet Kolob Canyons. Dit is een wat minder bekend gedeelte van Zion NP en daarom ook wat rustiger. De meeste mensen gaan naar Zion Canyon toe. We hebben een ‘scenic road’ van 8.5 kilometer afgelegd en een paar kleine wandelingetjes gemaakt. Was zeker de moeite waard!

DSC01722.JPG

DSC01696.JPG

De vakken hier gaan trouwens ook nog steeds naar verwachting. Kan over 3 weken waarschijnlijk alle vakken met succes afsluiten. Verder ook nog steeds prima feestjes en de skipistes van Snowbird verkeren ook nog steeds in goede staat. Helaas moeten deze zaken steeds meer wijken voor tripjes zoals deze. Tja, life is all about choices!