Wednesday, May 11, 2005

Exit Salt Lake

Mijn ouders en Philip zijn een weekje langsgeweest in Salt Lake City! Zondag om 6PM kwamen ze gebroken aan op Salt Lake City International Airport. Nadat we de huurauto hadden opgepikt zijn we naar het ‘University Guesthouse’ gereden. Dit hotel lag op een paar minuten afstand van mijn dorm room.
Maandag en dinsdag had ik nog gewoon tentamen. Het tentamen op dinsdag was pas om 5.30 PM, dus zijn we een ochtendje naar ‘mijn’ skigebied Snowbird geweest. Daar wordt nog steeds (tot mei 31!) volop geskied, maar wij hebben alleen een cabinelift naar boven genomen om van het mooie uitzicht te genieten!

DSC02171.JPG

DSC02173.JPG

We hebben uiteraard ook nog een beetje rondgewandeld in downtown Salt Lake en een bezoekje aan de Temple Square (mormonen) gebracht.

DSC02125.JPG

Het tentamen International Management op de vrijdag (voordat het thuisfront arriveerde) ging erg soepeltjes. Dit vak heeft de ‘challenges’ behandeld die komen kijken bij het doen van zaken ‘around the globe’. Het was erg interessant om juist dit vak vanuit een Amerikaans perspectief onderwezen te krijgen.
Het tentamen op maandag (Economic doctrines) viel erg tegen. Het kostte me toch meer moeite dan verwacht om me in te leven in het brein van Karl Markx en zijn makkers. Het tentamen van dinsdag (US economic history) verliep gelukkig wel van een leien dakje. Ben erg blij dat ik dit vak had gekozen. Het vak Leadership had gelukkig geen final exam, ik had dit vak al afgerond middels een schriftelijke opdracht!

Dinsdagavond een afscheidsborreltje gedaan met de mensen die ik de afgelopen 4 maanden heb leren kennen. Erg veel mensen hebben plechtig beloofd om een keertje in Nederland langs te komen. Ik moet nog maar zien wat daar van komt. Maar ik heb zeker een aantal leuke vrienden voor de lange termijn opgedaan!

Nadat ik uitgecheckt was op de campus, konden we op pad naar zuidelijk Utah. We hebben daar twee nationale parken gezocht en ook 2 Utah state parks aangedaan.
We zijn eerst naar Bryce afgereisd. Bryce bevat een aantal van de meest bizarre rotsformaties die op aarde zijn te vinden. De gekleurde zuilen van kalk, zandsteen en modder worden ‘hoodoos’ genoemd.
We hebben dit moois vanuit verschillende ‘observation points’ bekeken, we hebben daarnaast ook nog een mooie wandeling naar beneden gemaakt.

DSC02249

DSC02254

De route van Bryce naar Moab (Arches) was een avontuur op zich. Rob herhaalde iedere 3 minuten dat hij de route veel mooier vond dan Bryce National Park. Onderweg hebben we een bezoekje gebracht aan Petrified Forrest State Park. Hier liggen versteende bomen, takken en dergelijke.

DSC02278

In de omgeving van Moab hebben Philip en ik ook nog een mountain bike tour over de beroemde ‘slick rocks’ gedaan. Dit is echt een van de gaafste dingen die ik ooit gedaan heb.

Philip in actie:

DSC02335

Een ruim twee uur durende tocht ‘uphill’ tocht bracht ons tot aan de grens van Arches NP. Daar hebben we de fietsen neergegooid en zijn naar een uitzichtspunt gewandeld. Wauw!

DSC02350

Arches NP stelde gelukkig ook niet teleur. Het park heeft veel meer te bieden dan de bogen waaraan het park z’n naam te danken heeft.

DSC02381

DSC02377

DSC02403

Op de weg terug naar Salt Lake City zijn we ook nog langs Dead Horse Point State Park geweest. Je kijkt hier uit op een vallei waarin de Colorado river en de Green river elkaar kruizen. Dit alles in het bekende ‘red rock’ landschap.

DSC02426

De volgende ochtend splitsten onze wegen zich. Mijn ouders en Philip gaan nog een weekje naar NYC en naar D.C. Ik ga even 6 dagen in mijn eentje op pad. Ga 3 dagen naar LA en 3 dagen naar San Diego. Daarna een vriend bezoeken in Alaska!!!